Vart femte barn

Hej! 
 
Nu var det ett tag sen men kände att jag inte hade tid att blogga förra veckan för jag och en vän åkte runt om föreläste i olika högstadieskolor i Falun om barn och ungdomar som växer upp med missbruk i familjen. Förra veckan var det en så kallad vart femte barn vecka då man uppmärksammar barn och ungdomar att dem inte är ensamma och att det inte ska göras till en hemlighet,  utan att det ska vara ett ämne som man ska kunna prata öppet om. Varför just jag och min vän Johanna åkte runt och föreläste är för att vi skrivit en bok om just detta son ett projektarbete på gymnasiet, så vi hade ett samarbete med den organisationen just den veckan.
 
Det var oerhört lärorikt att få åka runt och prata med över 500 ungdomar och nå ut med ett viktigt budskap! Jag lärde även väldigt mycket om mig själv också, att stå inför folk och prata har varit en stor rädsla men nu har jag bara vuxit i mig själv. Är så tacksam över att vi fick vara med! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0